تبلیغات
هتل و هتلداری - مطالبی که مسافر هتل باید بدانند
پیغام مدیر

ورود شما را به این وبلاگ خوش آمد عرض میکنم امیدوارم مطالب این وبلاگ مورد استفاده شما قرار گیرد.

نظرسنجی
ساعت و تاریخ

امکانات وبلاگ

این وبلاگ را صفحه خانگی خود كن !    به مدیر وبلاگ ایمیل بزنید !    این وبلاگ را به لیست علاقه مندی های خود اضافه كنید !

 

لوگو کده وبلاگ
لینك به ما


لوگوی دوستان

وبلاگ فارسی

آمار و اطلاعات
امروز :

بازدید های امروز :

بازدید های دیروز :

كل بازدیدها :

كل مطالب :

كل نظرات :

ایجاد صفحه : - ثانیه

مطالبی که مسافر هتل باید بداند

كسب اطلاعات لازم در مورد نشانی، فاصله، وسیله ایاب وذهاب محلهای مذكور، از رسپشن و پاسخ رسپشن یا اطلاعات دراینباره به تمام مسافران علاقمند درهر روز مستلزم صرف وقت زیادی است ، به این علت دراین مقاله توصیه شده است كه هتلها، كلیه اطلاعات عمومی مربوط به شهرو حتی استان را دردفترچه یا جزوه یا مجموعه ای تهیه و چاپ كنند ودراتاق مسافران بگذارند تا به پرسشهای انفرادی و تضییع وقت نیاز نباشد . دیگراینكه سؤالاتی مربوط به وضع داخلی هتل پیش می آیدكه مسافر باید نسبت به آنها آگاهی كافی داشته باشد و نیازهای روزمرّه خود را رفع نماید و محتاج نباشدكه مرتباً رسپشن یا اطلاعات را موردسؤال قرار دهد.از این جهت مطالبی را كه یك مسافر باید بداند تا آنجا كه در حد وظایف هتل تشخیص داده می شود ، ذیلاً یادآوری می نماییم:
- فاصله هتل تا فرودگاه و زمان لازم برای ایاب و ذهاب؛
- فاصله هتل تا ایستگاه راه آهن برای ایاب و ذهاب؛
- طرز كار و استفاده از دستگاه تهویه مطبوع؛
- برق هتل چند ولت است ؟(می توان روی پریز برق ۲۲۰ ولت نوشت)؛
- طرز كار كلید های تهویه چگونه است ؟
- ساعت كار رستوران و سایر قسمتهایی كه در هتل هست (به طور دقیق)؛ - امانت را به كجا باید سپرد و رسید گرفت ؟
- آب دستشویی، آشامیدنی است یا خیر ؟
- ساعت تخلیه اتاق یا (Check out time) چه موقعی است ؟
- پیشخدمت را به چه وسیله می توان احضار كرد (تلفن یا زنگ )؟
- در صورتی كه اتاق تلویزیون دارد چه ساعتی برنامه خواهد داشت ؟
- قیمت اتاقی كه در اختیار مسافر قرار می گیرد ، برای هر شب چه مبلغی می باشد ؟
- زمان لازم برای شستشوی لباسهای كثیف و برگردانیدن مجدد چند ساعت می باشد ؟ در هتلها، بهتراست علاوه براطلاعاتی كه ذكر شد ، بروشورهایی نیز به زبانهای انگلیسی و فارسی ، یا زبانهای دیگر تهیه نمایندكه در آنها نقاط دیدنی شهر ، تلفن های ضروری مثل اطلاعات تلفن ،كنسولگری ها ، فرودگاه و راه آهن ، نرخ تاكسی در شهر، داروخانه های شبانه روزی ، بیمارستان و وسایل و لوازم معروف شهر چاپ شده باشد. می توان این بروشورها را طوری تهیه كرد كه پشت نقشه شهر چاپ شده باشد ،در این نقشه ها ، محل هتل مشخص شده و جای كنسولگریها، بیمارستانها، بانكها، پست، راه آهن و فرودگاه نیز مشخص شده است. اماكن تفریحی شهر یا هتل و نوع تفریحات آن مثل استخر، گلف ، تنیس و غیره نیزباید به مسافر اطلاع داده شود . مسافر به چه طریقی می تواند برای گردش در شهر یا رفتن به جاهای دیدنی اتومبیل بگیرد ، قراردادن این اطلاعات دراختیار مسافر ، بسیاری از مشكلات را رفع می كند و موجب تأمین رضایت مسافر می گردد
این مقاله از سایت علمی هتلداری ایران  را سایت های اینترنتی بدون رضایت صاحب اثرانتشار داده اند سایتهای که  فقط نام نویسنده ومنبع را زیر مقاله  نوشته باشندکافی نیست می بایست بالای هر مقاله ای  که از سایت علمی هتلداری ایران بر داشته شده است به وضوح  نام نویسنده و در زیر مقاله لینک سایت علمی هتلداری را قرار دهند
سایتهای اینترنتی که این نکات را رعایت نکرده باشندافراد بدون تخصصی هستند که دست به انتشار مقالات سایت علمی هتلداری ایران میزنندونشان از بی اعتباری ،تنگ نظری ، بی فرهنگی و صادق نبودن سایت واز دشمنان صنعت هتلداری ایران وترویج دهندگان سرقت ادبی هستنداین مقاله را درهرسایت اینترنتی که مشاهده کردیدازسایت های بی اعتبار و بی ارزش وغیر قابل اعتمادی است  که حرفی برای گفتن ندارد مقالات دیگران را دوباره انتشار می دهد.

ویرایش شده در یکشنبه 30 فروردین 1388 و ساعت 11:56 ق.ظ

ارسال شده توسط سجاد سیروسی در تاریخ‌ جمعه 16 اسفند 1387 - 02:02 ب.ظ | نظرات (- -)

چند مطلب اخیر آرشیو شده